Reklámjog

Az ezzel a területtel kapcsolatban felmerülő kérdések általában komplex jogi megközelítést igényelnek.

Reklámművek gyakran szerzői műnek is minősülnek; a reklámművet készítő, illetve az abban szereplő művészeknek szerzői, illetve a szerzői joggal szomszédos jogai keletkeznek.
A reklámügynökségek által tervezett kampányok, logók általában védjegyjogi kérdéseket is felvetnek.

Mindemellett a reklámozás módjai, formái folyamatosan változnak, amelyeket sok esetben a jogi környezet csak több lépés lemaradással követ. Ezekben a kérdésekben álláspontunk szerint kiemelten fontos a hozzáértő jogi szakértő tudásának igénybevétele.

Jogi tanácsadásunk a következő területekre terjed ki:

  • a reklámmű elkészítésével kapcsolatos vállalkozási, megbízási szerződések készítése véleményezése;
  • reklámok véleményezése jogi szempontból;
  • összehasonlító reklámmal kapcsolatos jogi tanácsadás;
  • direkt marketing, BTL, ATL kérdésekkel kapcsolatos jogi tanácsadás;
  • reklámkampányokkal és nyereményjátékokkal kapcsolatos jogi tanácsadás, eljárás és jogi képviselet a hatáskörrel és illetékességgel rendelkező hivatalok előtt;
  • fogyasztó megtévesztésével kapcsolatos ügyek;
  • Facebook reklámkampányokkal kapcsolatos jogi tanácsadás.